A TANÍTÓ ÉS A JÓTEVŐ

2015.11.28 18:58

Amikor a hétköznapi ember készen áll, az ERŐ megajándékozza a tanítóval és tanítvánnyá válik. 

Amikor a tanítvány készen áll, az ERŐ megajándékozza a jótevővel és varázslóvá lesz. 

A tanító beszél és vigyáz a tonáljára, a jótevő csak cselekszik és megmutatja a naguált neki. 

(A TONÁL ÉS NAGUÁL: https://termeszetgyogyaszat2.webnode.hu/news/a-ket-oldal/) 


Ha sohasem ejtene minket át senki, sohasem tanulnánk!

 

A jótevő művészete az, hogy a szakadék szélére juttasson minket, továbbá kötelessége elvinni gyámoltját az ERŐhöz. 


A tanító feladata elérni, hogy az értelem biztonságban érezze magát, mivel valójában az értelem is csak egy csomópont, tükör, ami valami rajta kívül állót ver vissza. 

Az értelem pusztán tükrözi a külső rendet, de semmit sem tud róla, így a tonálról sem. 

Gondolkodunk és beszélünk róla, követjük a külső rendet (tonál) anélkül, hogy értenénk hogyan tesszük vagy mi az a rend. 

Az akarattal is csak megfigyelhető a naguál, de meg nem érthető. 


Az életünk során mindannyian kifejlesztünk egy irányt, ahová nézünk, ez válik a szellem szemének irányává. 

Az évek során ez az irány elhasználódik, gyengévé és kellemetlenné lesz, és mivel kötve vagyunk hozzá, mi is ilyenné válunk. 

 

A tanító a tanítvány nyakának elcsavarásával, és huzamos ideig való úgy tartásával új irányt ad neki.

A VARÁZSLÓK MAGYARÁZATA

A varázslók magyarázata egy olyan ajtót nyit ki a harcos előtt, amit soha többé nem lehet bezárni és feneketlen mélységbe nyílik. 


A varázslók magyarázata (a világról) a következő.: 


A tanító soha nem keres tanítványokat és senki sem folyamodhat tanításért. 

Mindig valamilyen jel választja ki a tanítványt. 

Az eredmény elvárása nélkül kell cselekedni, magáért a cselekvés kedvéért. 

Határozottság és megfontoltság nélkül nincs lehetőség a tudomás útjának végigjárására. A változás nem azt jelenti, hogy a tonál szigetéről eltávolítunk vagy eltörlünk valamit, hanem módosítjuk a kijelölt elemek használatát. 

Épp ezért az embernek úgy kell eljutnia a naguálhoz, hogy közben ne okozzon kárt se a tonáljában, se a testében. 


A tanító a méltó ellenség segítségével kényszeríti ki a tanítványból élete döntését, amikor választania kell a harcos világa és a saját mindennapi világa között. 


A semmit nem akarás a harcos legnagyszerűbb képessége,

de ne terjeszd ki semmit nem szeretéssé, mert kiürül az életed.

 
A tonál nem tud róla, hogy a döntések a naguál világához tartoznak. 

Amikor úgy véljük, döntést hozunk, csak felismerjük, hogy a felfogóképességünkön túl valami már fölállította az úgynevezett döntésünk kereteit, és csak annyit tehetünk, hogy belenyugszunk. 


Az álmodást segítő módszerek: 


1. Az élet szokásainak szétzúzása. 


2. Az erő járásmódja. 


3. A nem-cselekvés. 


   A személyes történet eltörlésének módszerei: 


1. Az önhittség elvesztése. 


2. A felelősség vállalása.


3. A halál tanácsadóként alkalmazása


A varázslók szerint egy buborékon belül vagyunk, ebbe kerülünk a születésünkkor. Ez kezdetben nyitott, aztán elkezd becsukódni, míg teljesen körül nem zár minket. 

A buborék az észlelésünk, ebben élünk és a falán a saját visszatükröződésünket látjuk. A világról alkotott felfogásunk tükröződik a buborékon, ami viszont valóságos. 

A buborékot a jótevő nyitja meg, hogy a fénylény megpillanthassa a teljességét. 

A tanító erre készít fel. 

A buborékban van a tonál szigete. 

A cél a buborék jobb oldalára rendezni a tonál szigetén lévő dolgokat, hogy itt legyen az értelem, míg a tiszta bal oldalon feltöri a jótevő a buborékot, hogy ez legyen az akarat kizárólagos tartománya, a naguál. 


A harcosnak rá kell ébrednie, hogy az értelme, bár igazán csodálatos jelenség, csak egészen csekély területet ölel fel. 

Ha a buborékban helyet kap az értelem mellett az akarat is, a harcosnak rendelkezésére áll a teljessége. 


   A varázslók magyarázatának rejtélye tárja ki az észlelés szárnyát a látóban.

 

részlet: Don Juan

—————

Vissza