Mi az eleven Hit- ébredés az Életre
Ekkor életre ébred benne a szellem-szikra, és belülről arra igyekszik befolyásolni, hogy az örök Atya-szellem felé törekedjen.
Így belülről folyton szeretet gyakorlására érez késztetést, még ha ez kezdetben csak abból áll, hogy jó a többi emberhez.
De a szeretet mindig felismerhető, különben nem ébredt volna föl benne az élet.
És most kezd észrevehetővé válni ez az élet.
Ez mintegy második élet benne, amely független a tulajdonképpeni testi élettől, amelyben az ember él ugyan, de a szellem-szikra még csak nyugszik benne - tehát szellemben még halott.
Ez az ember Istenét többé már nem felejti el, mert Isten az aki megtartja, és megakadályozza, hogy az illető ember újból a szellem halálába bukjon.
Mert amit valaki megtanult, azt újra elfelejtheti, vagy később visszautasíthatja.
Ez a lelket még nem keltette életre.
Viszont a megtanult hit is eljuthat az eleven hitre, ha az emberben jóakarat van - és ő sem veszti el az életet, ha az egyszer felébredt benne.
És mihelyt szeretet-készség van benne, gondolkodását is helyesen irányítják, és keresi a kapcsolatot Istennel, egy lénnyel, akinek bizalommal átadhatja magát.
Az ember érzi, hogy maga hiányos, hogy vezetőre és oltalmazóra van szüksége.
És mert gyenge, KERES egy lényt, akitől élete minden helyzetében segítséget remél.
Kezdetben öntudatlan vágy ez, de boldog lesz amikor hinni tud, és kapcsolatot teremtett ezzel a lénnyel.
Ez az a hit, ami a tanítás hatására eleven, amit a gyermek elfogadott - de benső meggyőződést nem ajándékozott neki.
Mert:
Minden továbbit most már a szellem-szikra visz végbe, ismételten felkelti vágyát az Atya-szellem iránt - míg aztán az ember egyszer egész tudatosan, bensőséges imával felveszi vele a kapcsolatot.
Ez egyúttal a legbiztosabb mód arra, hogy az Atya elfogadja gyermekét, és többé nem engedi visszasüllyedni a szellemi vakságba - a szellemi halálba.
Igazi életet csak a szeretet hoz létre, és a gyermeket arra készteti, hogy gondolkodjon a hit tanításain.
Az embert a szellem-szikra mindjobban az Atyához hajtja, benső késztetést érez a vele való kapcsolatra, belülről a szeretetből való cselekvésre, és az imára hajtja.
Ez a kettő ébreszti az embert arra az életre, amely örökké tart,
- aminek a földi élettel semmi közössége nincs.
Az ember ekkor megtalálta Istenét, a gyermek megtalálta ATYJÁT, és örökre átadta magát neki.
—————